Про мене


Про мене

Опис
досвіду роботи керівника гуртка «Автотрасового моделювання»

Токарюк Віктор Петрович

“Робота завжди повинна бути корисною,
немає в світі не розумних дітей,  мабуть просто ненавчені,
зате Ми маємо зробити з них Людей,
і отримувати від цього задоволення”.

Я, Токарюк Віктор Петрович закінчив навчання у 2008 році в Чернівецькому будівельному технікумі за спеціальністю технік-механік. В 2016 році закінчив Національний технічний університет Харківський політехнічний інститут Чернівецьку філію по напрямку машинобудування. Працюю керівником гуртків у Ченівецькому обласному центрі науково-технічної творчості учнівської молоді 9 років.
Моє педагогічне кредо: «Вміння розвивати здібнності дітей – талант, вміння їх виховувати – мистецтво. Але найважливішим є повага до дитини та цінування праці!».

Моє життєве кредо: «Ніколи не зупинятися на досягнутому, а шукати, реалізовувати, удосконалювати».

Принцип моєї роботи: «Не стояти на місці. Рух-це життя, а кращий рух це краще життя».

Пріоритетами державної політики розвитку освіти є особистісна орієнтація, формування національних загальнолюдських цінностей, створення умов для формування життєвих компетентностей школярів. Діяльність керівника гуртка повинна бути спрямована на створення такої системи, головна мета якої  - максимальний розвиток творчих здібностей учнів.

Навчаючись у гуртку автотрасового моделювання, юні конструктори отримують багато корисних знань і навичок: знайомляться з марками автомобілів, із загальною будовою автомобіля та з основами його конструкції, вивчають принцип дії двигуна та інших механізмів.
 Актуальність моєї навчальної діяльності пов’язана з оновленням її структури, постановкою очікуваних результатів та використанням сучасних методів викладання навчального матеріалу в гуртку автотрасового моделювання.
Мета роботи – прищепити вихованцям любов до техніки, технічного конструювання, ознайомити з історією розвитку автомобілебудування. Ставлю перед собою завдання закріпити і розвинути знання, здобуті на уроках праці, математики, фізики, хімії, креслення, у процесі виготовлення моделей, розвинути технічне мислення, конструкторські здібності, творчу ініціативу. Навчити вихованців самостійно виготовляти моделі згідно з кресленнями та за власною конструкцією. Основні завдання полягають у набутті таких компетентностей: пізнавальна – оволодіння основними поняттями та знаннями певного напрямку, особливостями відповідного профілю; практична – навчання вихованців самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі; вміти практично використовувати набуті знання, уміння і навички; творча – забезпечення розвитку творчих здібностей гуртківців, виховання естетичного смаку, творчої уяви, фантазії, сприяння визначенню індивідуального стилю роботи; соціальна – розвиток позитивних якостей особистості: працелюбність, наполегливість у досягненні мети, відповідальність за результат власної діяльності; виховувати шанобливе ставлення до надбань духовних та матеріальних цінностей світової та вітчизняної культур.
На занняттях часто повторюю про суворе дотримання правил техніки безпеки при роботі, правил поведінки та рішучих дій при нешасних випадках. Велику увагу приділяю при частих виїздах на змагання поведення на дорогах, залізниці та вміння орієнтуватися у незнайомих місцях.
Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь власним прикладом спонукати учнів до творчої діяльності і розвитку здібностей, постійно працюю над підвищенням свого загального, науково - методичного та професійного рівня. Опрацьовую нові видання науково - популярної літератури та новітні програми Систем автоматичного проектування. Слідкую за появою нових матеріалів, посібників, телепередач про науку та техніку.  Усі цікавинки застосовую на гурткових заняттях. Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся працювати над підвищенням свого загального професійного рівня. Самостійно опрацьовую новинки технічно літератури, цікавлюся пресою. Неодноразово проводила відкриті заняття, уроки для педагогічних працівників інших закладів, методистів. Постійно беру активну участь у різних методичних об'єднаннях, виступаю на них, відвідую загальноміські семінари та заходи, уроки, заняття своїх колег, намагаючись взяти щось цікаве з їхнього досвіду.

Мета моєї роботи – навчити вчитися, піднесення настрою дітей, щоб праця була тільки на благо! Також створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості.  Намагаючись зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую його у творчості.
Виховання учнів техніко технологічних вмінь та навичок, конструкторських здібностей стане комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення особистості учня, а також напрямом роботи для всіх педагогічних працівників, бо за допомогою засобів технічної творчості будується культурний пласт нації.
Тому методичною проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей гуртківців засобами технічної творччості шляхом використання педагогічних технологій, сучасних  методів навчання».
Концептуальними засадами мого педагогічного досвіду є створення комфортних умов для розвитку творчих здібностей, реалізація їх природних компетенцій, прагнення й здатності до зростання та різнопланова інтелектуальна підготовка особистості, яка сприяє орієнтації в суспільстві, розв’язанню життєвих проблем. Переді мною постають завдання: створити умови для самореалізації та саморозвитку особистості.
У своїй педагогічній діяльності користуюся такими заповідями: кожна дитина талановита і має право на вільний творчий пошук. Як педагог відчуваю себе філософом, бо маю віру в життя, майстром, бо вірю в дитину, психологом, бо є віра в себе. Я переконаний, що гурткову роботу можна назвати чинником всебічного розвитку особистості дитини,  засобом виховної взаємодії.
Навчити дітей відчувати красу, створену руками людини-митця, бачити, розуміти, захоплюватися, емоційно відгукуватися на неї, формувати естетичний смак, уміння розуміти і цінувати та водночас припідносю наукові підходи до поставлених завдань.
Діти отримують від мене, як керівника, ту інформацію, ті приклади, які необхідні їм для здійснення власного задуму й власних робіт, відповідних їх віку. Плануючи роботу гуртка на ріквраховую умови  праці та можливості дітей. Всі вироби, що виготовляються дітьми, функціональні: ними можна гратися, на них можна приймати участь у різноманітних змаганнях.

У заняття включаю пояснення теоретичного матеріалу, перегляд та аналіз зразків, готових виробів або ілюстративного матеріалу, підбираю варіанти моделей для виготовлення кожним вихованцем, замальовування схем та підбирання матеріалів для роботи. Велику увагу приділяю виконанню творчих робіт за власним вибором та задумом учнів.
Тренування  дрібної моторики є одним з основних завдань навчання і виховання дітей,  особливо  молодшого шкільного віку. Щоб зацікавити дітей  виготовляю з ними  цікаві вироби  - початкові моделі, Я розробив просту модель під назвою "First car" де наймолодші вихованці можуть також вчитися техніки, праці колективізму і в змозі самостійно виготовити свою модель.

Велике значення я надаю диференційованому підходу до навчання гуртківців. Спрямовую власний педагогічний вплив на кожного вихованця в колективі. Здійснюючи диференційований вплив на своїх вихованців, систематично і всебічно вивчаю  індивідуальні особливості дітей, поєдную    фронтальну групову та індивідуальні форми організації навчання, здійснюю організацію самостійних робіт, продуктивної праці вихованців; використовую за необхідністю роздатковий матеріал,  зразки; проводжу індивідуальну  роботу з дітьми,бесіди та  диференціюю за рівнем складності творчі завдання, здійснюю індивідуальний добір об’єктів праці. Використовуючи індивідуальну організацію навчально–виховної роботи,  як керівник гуртка, одержую можливість диференціювати рівень завдань, враховуючи інтереси гуртківців, їхні нахили та рівень підготовки.

Для забезпечення індивідуальності приділяю більше уваги  вихованцям, більш детальніше знайомлюся інтересами дітей, їх потенціальними можливостями і привабливими для них формами діяльності. Намагаюсь бачити в кожній дитині особистість і на заняттях забезпечую розвиток і саморозвиток особистості,виходячи з індивідуальних особливостей дитини. Кожній дитині даю змогу, спираючись на свої здібності, нахили, інтереси в кінці року виконати підсумкову роботу за власним задумом.

1 комментарий:

  1. Дуже талановитий керівник. Фанат своєї справи. Мій син уже декілька років займається у гуртку під керівництвом Віктора Петровича і досяг вагомих результатів. Є чемпіоном Чернівецької області, переможцем етапів чемпіонату України та чемпіоном України у класі моделей G-15. А найвище досягнення - кандидат у майстри спорту України з автомоделізму. І це все завдяки такому наставнику, як Віктор Петрович. Нових перемог Вам і Вашим вихованцям!!!!

    ОтветитьУдалить